سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: وزیر کار و امور اجتماعی در نشست هم‌اندیشی با سردبیران اقتصادی رسانه‌های جمعی از کم شدن هزینه بیمه بازنشستگی کارگران و کارفرمایان، افزایش 100 درصدی واگذاری پروانه ساخت ساختمان در 4 ماه اول امسال و رفع مشکلات وثیقه واحدها خبر داد.

دکتر محمد جهرمی‌گفت: تعداد جمعیت 10 سال به بالایی که در مقوله اشتغال مدنظر هستند 52 میلیون است که از این تعداد 26 میلیون جمعیت بین 15 تا 30 سال، 17 میلیون نفر بین 20 تا 29 سال و 9 میلیون بین 20 تا 24 سال است که این تعداد هم اکنون در حال وارد شدن به بازار کار هستند.

وزیر کار در مورد بیکاران کشور تصریح کرد: تعداد بیکاران کشور در سال 85، 2 میلیون و 990 هزار نفر بود که نسبت به 2 سال اخیر نه تنها افزایش نداشته بلکه کاهش نیز یافته است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کار و امور اجتماعی هر چند پیگیر مسئله اشتغال است، ولی جز سیاست‌گذاری و نظارت و رفع مشکلات برای بستر‌سازی غیر دولتی کار دیگری نمی‌تواند انجام دهد.

وی در مورد بیمه بازنشستگی کارگران افزود: ما می‌توانیم هزینه بیمه بازنشستگی از کارگران و کارفرمایان را کمتر تقاضا کنیم که البته افرادی به دنبال آماده کردن این طرح هستند و حتی می‌توانیم بیمه پایه و تکمیلی نیز در بازنشستگی داشته باشیم.

او در مورد بن‌های کارگری اظهار کرد: مبلغ این بن‌ها از 2 هزار تومان به 10 هزار تومان افزایش یافته است و در افزایش دوباره آن باید کارفرمایان را نیز در نظر گرفت.

جهرمی با بیان این که بیمه بیکاری نیاز به یک تجدید نظر دارد، اذعان کرد: کسانی که سرپرست خانواده‌ای هستند و از اول بیکار بودند و یا بیکار شده‌اند باید تحت پوشش این بیمه بیکاری قرار بگیرند.

کد خبر 28466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز